10 aug 2012

REVIEW: Hitte - James Patterson



Nina leidt een zorgeloos leventje in Key West, ze is getrouwd met een knappe agent en is in verwachting van hem. Haar wereld stort echter in elkaar wanneer een vreselijk geheim uit haar verleden opduikt. Halsoverkop ontvlucht ze haar huidige bestaan en neemt een andere identiteit aan.

Jaren later is Nina een succesvolle advocate en moeder in New York en ze leeft nog steeds met haar geheim. Maar wanneer een onschuldige man verdacht wordt van moord, kan ze dat niet laten gebeuren en keert ze terug naar Florida om de confrontatie aan te gaan met het kwaad dat ze angstvallig verborgen hield.

Mijn mening over dit boek:

O mijn god, wat was dit een goed boek om te lezen! Ik las het binnen 24 uur uit ook al had het 352 pagina's. Toen ik op twitter aankondigde dat ik in het boek was begonnen kreeg ik al meteen bericht van een oud-klasgenoot dat het echt een goed boek was. En dat was zacht uitgedrukt als je het mij vraagt. Ik heb nog niet veel thrillers gelezen maar ik denk dat weinige thrillers die zullen volgen deze moeilijk kunnen overtreffen. Want, dit was me er eentje!

Het verhaal leest snel, is heel spannend, de meest onverwachte dingen gebeuren en je kan het gewoon niet wegleggen. Voor mij was dit zeker, samen met De hongerspelen trilogie, het beste boek wat ik in juli uitlas. Het spektakel en de eenvoud van het verhaal tegelijker tijd zijn zo mooi beschreven door menner Patterson himself.

Ik ga zeker meer boeken lezen van James Patterson en één van de eerste op mijn to-read lijst is Moordweekend. Deze ga ik dus ook zeker voor mijn verjaardag vragen (ik ben 28 augustus jarig) en anders ga ik hem met verjaardagsgeld zelf kopen want ook dit boek spreekt mij aan. Ik hoop dat ik net zo enthousiast ben als over Hitte. Een aanrader!

Bekijk ook mijn review op YouTube!



BLZ: 352 bladzijden
BSN: 9023473736
GENRE: thriller
BOL.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten