8 aug 2012

DAILY: 06/08/2012 & 07/08/2012


Maandag stond in het teken van de voorbereidingen van het etentje die ik gaf. Boodschappen halen, marinade en crepes maken en brownie bakken. Tussendoor met een kopje thee op de bank lezen in het boek waar ik in bezig ben. Ik kan hem nu al aanraden en ik ben nog niet eens op de helft van het verhaal!

Het was maandag dus dat betekent knutselavond met oma. Alleen de knutselspirit was er niet echt dus dat werd kaarten. Ook goed. De avond sloot ik af met twee afleveringen van Good Cristian Bitchen. Daar dook ik weer mijn bedje in met mijn boek waar ik tot half twaalf bleef lezen voordat ik het licht uit deed.


Dag twee van het etentje. Om dat goed te beginnen moesten er natuurlijk wat (kook)inkopen worden gedaan. En dat deden we bij Dille&Kamille in Leiden. We hadden maar een aantal dingen op ons lijstje staan maar toch kwamen we met veel meer thuis. Hoe kan dat nou? Veel bakspullen voor mij. Koekjesvormen, chocoladevormen, springvormen en nog veel meer. Na een bescheiden tussenstop bij de Selexyz tuftte we door naar de Jamin in Oegstgeest maar nog meer bakspullen in te slaan. Verschillende mixen, een spuitzak met mondjes en icing gingen daar het winkelmandje in. Dat betekent veel bakblogs de komende tijd!

's Middags gingen de voorbereidingen verder. De laatste dingen koken, bakken, zeven. En natuurlijk de tafel dekken. Wat is koken toch leuk! En dan vooral als je voor gasten kookt. Lekker uitpakken in de keuken. En het etentje was heel gezellig. Het eten was zalig, goed gelukt en de sfeer was fijn. Na de "afwas" en opruim plofte ik op de bank, confessions of a shop-a-holic op TV en mijn boek bij de hand sloot ik weer een dag af. De tijd gaat snel, geniet ervan.

1 opmerking:

  1. De tijd gaat inderdaad erg snel, maar je hebt wel leuke dingen gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen