13 aug 2012

LET'S ORGANIZE: (school)agenda/planner

Weer iets nieuws op mijn blog! Het moet niet gekker worden. Ik ben aangestoken door deze dame van dit YouTube-kanaal en ik zou momenteel wel alles kunnen "organizen". Vandaag begin ik rustig aan met hoe ik mijn agenda organiseer want ik denk dat dat wel handig is met het nieuwe schooljaar voor de deur.

Dit is een fictieve pagina uit mijn agenda

Zoals je kunt zien color code ik mijn agenda (dit is niet mijn officiele color code). Rood staat voor strafrecht, zwart staat voor Nederlands, oranje staat voor arbeidsrecht en in het blauw geschreven staan privé afspraken.


Dit is een fictieve pagina uit mijn planner

Ook voor mijn maandelijkse planner heb ik een color code maar deze werkt iets anders. Inplaats van schrijven met gekleurde pennen schrijf ik nu gewoon met blauwe pen maar gebruik ik verschillende kleuren markers. Geel staat voor school, oranje staat voor proefwerken/examens en roze staat voor privé afspraken.

De (maandelijkse) planner heb ik uitgeprint via Outlook. Je kan ook kiezen voor een weekelijkse en dagelijkse planner.

Als je niet zo goed bent met zelfdiscipline kan je ook voor elke dag een reward in je agenda schrijven. Als je dan alles op je lijstje hebt afgewerkt, dan mag je die avond een film kijken of afspreken met vrienden of wat je ook als reward hebt opgeschreven. Als je niet alles op je lijstje hebt afgewerkt, dan mag je dat natuurlijk niet doen.

Als laatste tip heb ik: maak organiseren en school leuk! Ik doe dat door kleurtjes te gebruiken. Ik heb een leuke agenda gekocht bij de Hema (€6,75) en gebruik voor mijn planner leuke snelhechters die ik ook van de Hema heb (€2,50).

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en als je nog goede tips hebt, laat het dan weten in de comments!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten