19 nov 2013

Review | Verwelken - Lauren DeStefano



Door een mislukte poging van wetenschappers om een perfect menselijk ras te creëren zijn alle mensen veranderd in tijdbommen: door een genetisch virus wordt de tweede generatie niet ouder dan 25 jaar. Jonge meisjes worden ontvoerd om te trouwen, om te voorkomen dat de mensheid zal uitsterven.

Rhine is 16 jaar als ze wordt ontvoerd en gedwongen om te trouwen met de 21-jarige Linden. Ze is vastbesloten om te ontsnappen en terug te keren naar haar tweelingbroer. Daarvoor moet ze het vertrouwen van haar echtgenoot zien te winnen. Maar hij heeft nog twee vrouwen met wie ze moet concurreren om zijn aandacht. En ze moet uitkijken voor de duistere housemaster Vaughn, de vader van Linden, die alles wat er in het huis gebeurt haarscherp in de gaten houdt. Samen met de bediende Gabriël, haar geheime liefde, probeert Rhine te ontsnappen, maar ze heeft nog maar weinig tijd…

Mijn mening over dit boek:
Dit boek lag al tijden op me te wachten in de kast, zelfs deel 2 en 3 zijn al in mijn bezit, maar een tijdje terug had ik wel zin in een goede distopian. Ik had van velen vernomen dat deze serie top is en ik kan niet meer dan dit beamen!

De personages zijn heel goed beschreven en je voelt met ze mee. Niet iedereen is even 'likeable', maar ook dat is niet erg. Het is een liefdes verhaal met een tintje, wat het net even wat interessanter maakt dan normaal. Ik ben een sucker voor romance en dit boek heeft zeker aan mijn verwachting voldaan. Ik heb Gabriël echt in mijn hart gesloten net als de twee zustervrouwen van Rhine. Dit hele verhaal heeft een speciaal plekje in mijn boekenhart!

Zoals ik al zei heb ik ook de andere delen al gekocht, dus nadat ik dit boek heb uitgelezen ben ik gelijk in Vrees begonnen. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met Rhine en de rest..

Ik geef dit boek: 5/5 sterren!

Genre: YA distopia
ISBN: 9047516680
Koop dit boek hier

2 opmerkingen:

  1. Deze boeken heb ik nog nooit gelezen, moet dat gauw eens doen. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit ook een erg goede trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen