17 nov 2013

Disneyland Travel | restaurants, winkels en spots


Vandaag alweer het laatste artikel met Disneyland travel tips. Ik deel met jullie mijn favoriete restaurants, winkels en andere spots. Ik vond het héél leuk om deze serie te schrijven, maar we sluiten nu af met een reuze knal!
Restaurant Walts in Main Street U.S.A.: ik heb er al eerder over geschreven, maar dit is echt mijn nummer 1 restaurant. Het ligt in het park wat betekent dat je na het eten gewoon nog een keer die leuke attractie in kunt. Ja, ik geef toe dat het niet goedkoop is, maar het is zo mooi ingericht en de service is zo fijn.. Het is gewoon een bezoekje waard!
Restaurant Auberge de Cendrillon in Fantasyland: dit is ook al zo'n beauty. Elk meisje droomt ervan om de prinsessen te ontmoeten en dat kan hier perfect! Assepoester is al binnen, want haar koets staat buiten op haar te wachten. De sfeer en het eten, alles is koninklijk hierbinnen! Houd er rekening mee dat reserveren verplicht is, maar dan heb je ook wat. Lunch of diner.. het is er fantastisch.
De Disneyland hotel winkel: alle winkels zijn prachtig, laat ik dat voorop stellen, maar dit winkeltje heeft een beetje extra magie. Het ligt op de eerste verdieping van het Disneyland hotel naast de bar en is dagelijks tot middernacht geopend. Kleding, knuffels of home decoratie.. ze hebben alles! En wat is er nu leuker dan winkel in de avonduurtjes, net voor bedtijd?

Handig om te weten is dat je al je aankopen uit het park naar deze winkel kunt laten sturen en die 's avonds op kunt halen. Niet meer slepen met zware tassen dus!
De winkels in Walt Disney Studios: er zijn maar weinig winkels in het tweede park, maar die zijn niet meer mooi. De winkel bij de ingang en de winkel in de hal zijn allebei ontzettend groot en heel anders van producten. In de hal hangt een ouderwets sfeertje, heerlijk om daar rond te hangen!
Disney by night: ik heb niet veel bijzondere plekjes, maar het park lijkt altijd net iets magischer als het begint te schemeren. Dan krijg je namelijk dit soort mooie plaatjes! Ik vind het ook mooi om het park in de felle zon te zien, het maakt alles zo vrolijk. Disney Village is het leukst als het helemaal donker is. Alle lichten en de muziek, de wandeling richting het park en het Disneyland hotel.. het hotel vol met lichtjes!
Disneyland hotel: het mooiste moment is die van aankomst. Het moment dat ik de bordjes langs de weg zie die het park aankondigen, die aftellen met de kilometers. De parkplaats van het hotel opdraaien, het personeel dat vriendelijk lacht. Het mooie avontuur wat je nog te wachten staat! Dat is het mooiste plekje en het fijnste moment van de hele reis.
 
Geniet van je avonturen in de parken en van de gezellige avonden in restaurants, winkels en het hotel. Het mooiste aan de vakantie is de aankomst, het overslaan van je hart en de glimlach op je gezicht. Disneyland Resort Parijs is het meest magische plekje op aarde en er is niemand die je herinneringen af kan pakken!

2 opmerkingen: