15 nov 2013

Food | fajitas de pollo


Altijd als ik bij een Xenos in de buurt ben moet ik gewoon even een kijkje nemen op de food-afdeling. Ik weet niet wat het is maar dat is gewoon een ding bij mij.. Nieuwe gerechtjes uitproberen met een kit, bakvormen kopen of bladeren in wat boeken. Ik ben gek op de etenswaarafdeling (overal trouwens, niet alleen bij de Xenos)!

Terug naar het onderwerp, ik kwam dus een Fajitas de pollo-kit tegen van Cantina. Paneer en saus zitten in het pak, alleen de kip en sla + tomaatjes moet je zelf toevoegen. Een ideaal zondagsmaal als je het mij vraagt! Snel en simpel, dat is waar ik van houd. Ook héél fijn als "troostvoer"..
Benodigdheden voor 8 wraps:
1 pak Cantina 8 Fajitas kit
500 gram kipfilet in stukjes
sla + tomaten
(oven met bakplaat en bakpapier)

1. Paneer de kip in het paneermeel uit de kit. Verdeel de gepaneerde kip over de bakplaat met bakpapier. Zet deze voor 18-20 minuten in de oven totdat de kip goed gaar is.
2. Laat de kip iets afkoelen (het is heel heet, ik kan het weten..) en doe de wraps in de magnetron voor 8 seconde op de hoogste stand.
3. Beleg de warme wrap met sla en tomaatjes, voeg de kip hieraan toe en verdeel de saus hier overheen om het geheel af te maken.

Een lekker, makkelijk gerecht.. Bon appetit!

1 opmerking: