8 nov 2013

Food | spitskool wrap van 'De Hunt'


Een hele tijd geleden, nog voor de zomervakantie, maakte de Albert Heijn reclame met hun "voetballers-favoriete-gerechten-placemats". Ik had dit leuke recept gespot, maar toen ik eindelijk zo'n placemat mee naar huis wilde nemen was 'ie er niet meer. Na veel zoekwerk op het internet vond ik via de AH-website het recept. 

Ik denk dat dit gerecht goed te eten is in de avond, maar als je er voor kiest om uitgebreid te lunchen is dit ook zeker een aanrader. Deze wrap duurt nog geen 10 minuten om te maken! Snel, simpel en lekker.. mmm. Gisteravond hebben mijn moeder en ik ze gemaakt een geprobeerd.. Het was heerlijk!
Benodigdheden voor 4 personen:
halve spitskool
2 el olijfolie
300 gram rundergehakt
1 tl kerriepoeder
2 zakken peen julienne
1 pak tortillawraps
half bakje zuivelspread light

1. snijd de spitskool in dunne reepjes. Verhit de olie in een koekenpan en bak het gehakt in 3 minuten rul. Voeg de kerriepoeder, kerriepoeder en peen toe en bak in 4 minuten beetgaar. Breng op smaak met peper en zout.
2. verwarm ondertussen de wraps volgens de aanwijzingen op de verpakking. Bestrijk ze met de zuivelspread. Verdeel het gehaktmengsel over de wraps en rol ze op.

Tip: lekker met wrapsauce. Geniet ervan, bon appetit!

1 opmerking: