29 nov 2013

Food | WW-verantwoorde spaghetti bolognese


Ik ben dol op de Italiaanse keuken. De smaken en geuren zorgen er altijd voor dat het water me in mijn mond loopt! Dit recept is van begin dit jaar (van mijn foodblog), maar wilde 'm ook hier graag even delen. Dit was het tijdperk met héél slechte food fotografie, dus alvast mijn excuses daar voor, maar man wat is dit lekker..

Toen ik jonger was at ik pasta alleen met wat ketchup en kaas. Langzaam aan kwam daar gehakt bij en de laatste paar jaren zelfs groenten! In dit gerecht heb ik geen paprika toegevoegd maar ik denk dat dit zeker niet zal misstaan bij deze spaghetti. Helaas had ik mijn hoofd thuis laten liggen toen ik gisteren boodschappen ging doen want ik ben dus kaas vergeten..

Punten per portie: 6 ProPoints

Benodigdheden voor 2 pers.:
60 gram spaghetti (ongekookt)
blikje gepelde tomaten
200 gram rundertartaar
half bakje champignons
1 ui
basilicum kruiden
ketchup
ketjap

1. breng water aan de kook en kook de spaghetti volgens aanwijzingen op de verpakking. Snijdt de ui en de champignons fijn.
2. rul het tartaar in een pan en doe hier de ui en champignons bij, is dit aangefruit doe er dan een scheutje ketjap bij. Snijdt de gepelde tomaten fijn en voeg dit toe met het vocht in de pan. Voeg wat basilicum kruiden (naar eigen smaak) toe. Laat dit even goed bakken.
3. als de spaghetti genoeg gekookt heeft, giet deze dan af. Als puntje op de i voeg je de ketchup toe aan het tartaarmengsel, schep dit eens goed door en alles is klaar om opgeschept te worden.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten