22 nov 2013

Food | zalm op Japanse wijze


Ik eet eigenlijk véél te weinig vis. Niet omdat ik het niet lekker vind maar ik eet het gewoon niet zo vaak thuis. Toen ik een tijd geleden de Allerhande kids bij de Albert Heijn zag liggen nam ik hem mee en ontdekte ik de Japanse zalmmm. Een heel tijdje stond dit gerecht op mijn to make-lijstje en gisteren kwam het er dan eindelijk van.. ik maakte de Japanse zalmmm met roerbakgroente en witte rijst!
Benodigdheden voor 3 pers.:
3 ons zalmfilet
4 ons Thaise roerbakmix
150 gram witte rijst (ongekookt)
4 el ketjap
1 el honing
1 tl gemberpoeder
woksaus teriyaki

1. Maak de marinade voor de zalmfilets in een grote schaal. Gebruik hiervoor de ketjap, honing en gemberpoeder. Laat de filets ongeveer een half uur tot een uur marineren in de koelkast.
2. Kook de rijst zoals op de verpakking staat vermeld. Als de rijst bijna klaar is begin je met het bakken/grillen van de filets in de (grill)pan. Bak de roerbakmix in een aparte pan en voeg hieraan de woksaus toe.
3. Giet de witte rijst af en laat even staan. Tijd om op te dienen.

Het maken van een visgerecht is makkelijker dan het lijkt.. Bon appetit!

1 opmerking: