2 jul 2012

REVIEW: Fasionista! - Julie Dam



Alex Simons is modeverslaggeefster en verslaafd aan schoenen. Ze vertrekt naar Parijs voor de belangrijkste week van het jaar, de fashionweek. Vlak voor de start van de Chanelshow botst Alex op een supermodel en beiden gaan midden op de catwalk, in een wirwar van armen en benen, gigantisch onderuit. Alex durft haar hotelkamer niet meer uit. Tot ze een tip krijgt over een geheimzinnige, nieuwe modeontwerper die absoluut anoniem wil blijven. Alex ruikt een goed verhaal en gaat op pad. En natuurlijk wordt ze verliefd..

Mijn mening over dit boek:
Ik kocht dit exemplaar van het boek voor nog geen vier euro bij de Kruidvat. Om het even over het uiterlijk van het boek te hebben, de kaft liet los en kon zeker niet tegen een stootje. Ook stonden er niet goed vertaalde fouten in zoals: ik vatte het in in plaats van ik vatte het op. Dat viel me tegen.

En nu over de inhoud van het verhaal, erg leuk! Een leuke chicklit die in het begin heel chicklit-achtig overkomt. Mode, een stuntelige meid en mannen. Alex hoort dat nu haar blunder iemand anders een blunder heeft gemaakt op fashionweek en ze durft weer naar buiten. De man die de andere blunder had gemaakt is aantrekkelijk en ze wordt verliefd.

Toch is het niet wat het lijkt want er zijn weldegelijk wendingen in het verhaal die je echt niet verwacht. Om die reden vond ik het toch een leuk boek om te lezen en werd het niet te saai. Wel een tip: houd je niet van uitgebreidden verslagen over wat voor kleding de hoofdpersoon draagt dan is het denk ik niet een boek voor jou.

Dit boek is zeker een aanrader als je van chicklits en mode houdt en is fijn om te lezen op het strand!



BSN: 9044316540
BLZ: 287
BOL.COM & Kruidvat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten