10 jul 2012

FOOD: Chinese ommelet

Zo, een week na dato eindelijk het recept online. Vorige week dinsdag ging ik naar mijn vriend toe en maakte we samen de Chinese ommelet uit de Allerhande. Zo lekker en makkelijk als het is was het binnen no-time gemaakt maar wat een klus was dat zeg.. Hell's kitchen en Little Paris Kitchen zijn niets vergeleken bij het keukentje in het nieuwe huisje van mijn vriend. Maar goed, we hebben het overleefd!

Wat ik over dit gerechtje kan zeggen? Ja, het is lekker en snel gemaakt en het was vorige week erg goedkoop aangezien de eieren en de Chinese roerbakmix toen maar een euro waren vanwege de route 99 weken. Dat noem ik nou nog eens budgetfood! Maar even serieus, over naar het recept nu.



Benodigdheden voor 2 pers.:
4 eieren
1 zakje Chinese roerbakmix
Heinz tomato fritto

1. Tik de eieren open en kluts ze door elkaar in een aparte kom. Laat de geklutste eieren in de pan lopen die je van tevoren met boter of croma warm hebt laten worden.
2. Pak de wok(pan) erbij en doe daar de roerbakmix in en bereid volgens de verpakking. Draai na een aantal minuten de ommelet om als hij goedbruin aan de onderkant is. Warm de tomato fritto even kort op in een pannetje en serveer dit over de ommelet met groente heen.

En daar gaat 'ie, bon appetit!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er echt heerlijk uit! Dit weekend misschien maar eens maken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een echte aanrader en fijn gemakkelijk weekendfood!

    BeantwoordenVerwijderen