22 jul 2012

REVIEW: De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine - Ransom Riggs



Een mysterieus eiland. Een verlaten weeshuis. Een vreemde verzameling bizarre foto's. Als kind had Jacob een speciale band met zijn Abraham, zijn grootvader, die hem bizarre verhalen vertelde over zijn jeugd en die een collectie vreemde foto's van bijzondere kinderen bezat.

Na het tragische verlies van zijn grootvader reist de zestienjarige Jacob samen met zijn vader naar een afgelegen eiland in Wales, waar hij de ruïnes ontdekt van een verlaten tehuis voor kinderen. Wanneer Jacob de verlaten kamers van het tehuis verkent, blijkt dat de kinderen van het tehuis meer dan alleen bijzonder waren. Hij hoort in het dorp dat iedereen uit het huis tijdens een bombardement is overleden. Of toch niet?

Mijn mening over dit boek:

Ik had al goede reviews gelezen en gehoord en ik was meteen enthousiast. Toen ik dit boek toen tegen kwam bij de V&D op de YA-afdeling moest ik het hebben. En dáár heb ik zeker geen spijt van!

Ik begon in het boek en het wekte meteen mijn intresse. De foto's die worden gebruikt in het boek zijn een fijne toevoeging en het schept een beeld van hoe de kinderen en mevrouw Peregrine zijn. Naar het midden van het verhaal, tussen het overlijden van de opa van Jacob en zijn reis naar het eiland, zakte de spanningsboog wat in maar dat werd in het "derde" deel van het boek 100% goed gemaakt.

Het beste deel van het verhaal vond ik het deel op het eiland. Het had spannende wendingen en ik kon me van top tot teen onderdompelen in een mooie fantasie wereld. Ik kan dit boek zeker aanraden als je van sprookjes houdt/hield want dit is een sprookje voor (jong) volwassen.

Bekijk ook mijn review op YouTube!


BLZ: 378
BSN: 9044817175
GENRE: YA
BOL.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten