3 jul 2012

FOOD: waarom ik van koken houd

Onderhand, als je mijn blog een beetje volgt, is wel duidelijk geworden dat ik graag kook. Als je dan even terug in de tijd gaat, lees je dat ik vorige tijd rond deze tijd niet eens een ei kon koken.

Ik zag voor het eerst de film: Julie & Julia op tv en wist dat ik ook wilde leren koken. Ik kocht het boek waarop de film was gebaseerd en keek fragmenten van de film terug op youtube. Mijn vriend moedigde me aan: "Schat, je houdt van eten." En ja, ik houd van eten dus waarom niet van koken?

Ik leerde "koken" maar door mijn stage had ik geen tijd en zin meer om te koken tot afgelopen april. Ik kwam terug in shape, keek nog steeds regelmatig de film Julie & Julia en las het boek. Ik was er klaar voor om weer te koken. En dat deed ik en doe ik nog steeds met veel plezier. Met steun van moeder, vriend en beste vriend kreeg ik weer zin om lekker eten te maken.

Ik kocht: De Kunst Van Het Koken (DKVHK) van Julia Child en ik keek de totale tv-show van Rachel Khoo genaamd Little Paris Kitchen en kocht op dezelfde dag als DKVHK haar kookboek. Je begrijpt, mijn dag kon niet beter.

Ooit draag ik, net als Julia, ook een parelketting in de keuken. Wat heb ik heb geleerd? Ik heb geleerd dat lekker eten koken, lekker eten oplevert. En voor nu.. Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten