7 jul 2012

REVIEW: Starters - Lissa Price


De wereld is voorgoed veranderd want Callie staat voor een onmogelijke keuze. Haar ouders zijn dood en haar broertje is ernstig ziek. Er is niemand die ze kan vertrouwen en haar enige uitweg is de bodybank: een gewetenloze organisatie die ze verafschuwt. Ten einde raad gaat Callie met hen in zee en moet ze haar opdracht volbrengen. Een ding is zeker, opgeven is geen optie.

Mijn mening over dit boek:
Ik zag dit boek voor het eerst in de AKO in Lisse en was meteen betoverd door de kaft. Ik pakte het boek op, las de korte achterkant en wist dat ik het moest kopen. Maar dat deed ik pas een week later omdat het boek me leek te achtervolgen! O, en het was het waard want binnen een week was het uitgelezen.

Meteen al in het eerst hoofdstuk werd ik meegesleept in het verhaal van Callie die samen met haar broertje en beste vriend in leegstaande panden woont. Ze zijn namelijk niet-opgeëiste kinderen. Tijdens de oorlog zijn vrijwel alle middles (de tweede generatie, dus de ouders van kinderen) overleden en zijn de starters (kinderen) samen met de enders (bejaarde mensen) over. Als niet-opgeëist kind word je in tehuizen geplaatst en dat is wat Callie en vele anderen niet willen.

Om geld te verdienen besluit Callie te gaan werken bij de bodybank, wat illegaal is, en waar ze haar lichaam moet afstaan aan enders die er gebruik van maken en in haar lichaam trekken voor een bepaalde tijd. En natuurlijk gebeuren er dan heel veel dingen maar dat moet je zelf lezen!

Toen ik las dat er een deel twee uitkomt volgend jaar was ik blij want ik vind starters een goed boek en het boek heeft een open eind. Ik ben dus zeker benieuwd naar deel twee die waarschijnlijk Enders zal gaan heten.

Wil je mijn review zien en horen? Er staat een filmpje online op YouTube!


BLZ: 336
BSN: 9000309883
GENRE: YA
BOL.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten