26 jul 2012

REVIEW: De urenfabriek - Fleur Brockhus



Felice gaat het helemaal maken. Ze wordt advocaat-stagiaire bij Blick&Bleecker op de Amsterdamse Zuidas en wordt na haar stage van drie jaar werknemer. Maar dan komt Felice terecht bij patroon Ria de Roos op de sectie Arbeidsrecht.

Ria blijkt een zuurpruim, opgefokt en kwaadaardig. Na een paar maanden is Felice eraan gewend dat ze nooit waardering krijgt. Ze raakt niet meer zo snel in paniek, gaat de beruchte vrijdagmiddag Blickborrel uit de weg, en weet hoe ze zich op zakenreizen heeft te gedragen. Maar wanneer de plagerige advocaat Simon steeds meer aandacht aan haar besteedt, gaat Felice grandioos voor de bijl..

Mijn mening over dit boek:

Wat een leuk boek! Dat was letterlijk het eerste wat ik dacht toen ik begon met lezen. Het gaat over de grote boze advocatuur maar dan in chicklit-vorm. Het is niet over-zoetsappig en de liefde in het boek, want ja dat hoort er toch wel bij in een chicklit, is niet te veel. Voor mij was het precies goed.

Ik denk dat iedereen zich wel kan vergelijken met Felice en je leeft echt met haar mee. Het leuke detail aan dit verhaal is dat Felice af en toe een twitterberichtje plaatst en dat er vrijwel altijd een volger is die daarop reageert. Voor mij is dit zeker een aanrader!

Bekijk ook mijn review op YouTube!


BLZ: 310
BSN: 9044333852
GENRE: CHICKLIT
BOL.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten