10 jul 2012

REVIEW: De honger spelen - Suzanne Collins

Wil jij mijn review bekijken? Hij staat ook op youtube!



Katniss woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot maar gaat Katniss als vrijwilliger.

Mijn mening over dit boek:
Ik had al veel over de trilogie gehoord en gelezen maar aangezien ik altijd alles als laatste ondervind las ik dit boek pas vorige week uit. Ik was wel al naar de bioscoop geweest om de film te zien en ookal vond ik die best heftig, ik wilde toch graag het boek lezen. En nu was de tijd..

Ik werd meteen helemaal in het verhaal opgeslokt. Het begint met de dag van de boete (loting) en eigenlijk meteen vanaf het moment dat Katniss zich aanbied gaat alles in een sneltreinvaard. Al wist ik hoe het verhaal ongeveer zou lopen, de film heeft het leesplezier voor mij niet verpest. Wat ik ook ontzettend fijn vind is dat Katniss een sterk hoofdpersoon is.

Het boek heeft mij zeker verrast en terwijl ik dit schrijf heb ik deel twee ook al gelezen en ben ik bezig in het laatste deel. Op de achterkant van het boek staat: het neemt je leven compleet over! En dat is echt geen grapje! Ik ben zelfs een beetje bedroeft dat er maar drie delen zijn maar ik kijk uit naar de tweede film die eind 2013 uit zal komen.

Heb jij het boek al gelezen en wat vond je er zelf van?


BLZ: 395
BSN:9047515978
GENRE: YA Distopian
BOL.COM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten