20 jul 2012

REVIEW: Spotgaai - Suzanne Collins

Let op: deze review kan SPOILERS bevatten!



Het onmogelijke is gebeurd, Katniss en Peeta hebben de Hongerspelen twee keer overleefd! Dat betekent niet dat ze veilig zijn. Het Capitool geeft Katniss de schuld van de onrust in Panem en heeft Peeta vastgezet. Maar dat is niet het enige. President Snow heeft bovendien meer dan duidelijk gemaakt dat Katniss niet de enige is die voor de opstand zal boeten. Haar vrienden, haar familie, heel District 12 loopt gevaar.

Mijn mening over dit boek:

De dag dat ik Vlammen uitlas begon ik in het aller laatste deel van De honger spelen trilogie. Ik had slechte dingen voor dit deel gehoord maar ik gaf niet op en moest het eerst zelf gelezen hebben voor ik dat zou geloven. En wat een boek! Ik ben zeker niet ontevreden..

Ik was blij toen ik merkte dat er niet nog een Hongerspelen kwam in dit deel. Sommige zeggen: drie keer is scheepsrecht maar na twee Hongerspelen was ik wel in voor wat anders. Peeta en andere tributen die niet uit de arena waren gered zijn vastgezet door president Snow en Katniss zit met een groep andere tributen en ex-district 12 inwoners in district 13.

In district 13 gaat alles er anders aan toe en er gebeuren natuurlijk verschillende spannende dingen. Ik las makkelijk en snel door het boek heen en kon het maar moeilijk wegleggen. En wat was ik verbaasd richting de laatste bladzijden over wie Katniss vermoord! Het eind is fijn en gaf mij een rustig einde van de serie.

Bekijk ook mijn review op YouTube!


BLZ: 410
BSN: 9047508491
GENRE: YA - distopian
BOL.COM

1 opmerking:

  1. Ik vond het laatste deel ook erg goed. Al weet ik dus niet meer wat het einde was. Erg he? Ik lees teveel boeken volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen