14 jun 2014

Vergeef en wordt gelukkig


Vandaag behandel ik de eerste echte vraag die ik heb binnen gekregen via mijn 'Vraag het Kim'-contactformulier. Heb jij ook een vraag? Klik hier voor meer uitleg en stel 'm vooral! De vraag van vandaag: ik heb al jaren problemen met een meisje, maar ik word er zo moe van. Wat kan ik doen?



Iedereen maakt weleens ruzie met iemand. Of het nu met je vriendje is of met je ouders, het is altijd vervelend, maar het gaat vaak snel weer over. Echt vervelend is het als je 'ruzie' hebt met iemand anders en als het echt serieus business is. Vandaag mijn tips om te leren vergeven, want daar word je 
véél gelukkiger van!

Tip 1: don't go down there! Als iemand 'laag' doet tegen je en allemaal gemene roddels verspreidt of je geheimen doorvertelt, kun je natuurlijk hetzelfde terug doen.. Mijn tip is om dat dus vooral níét te doen. Dat diegene jouw vertrouwen beschaamt betekent nog niet dat jij datzelfde hoeft te doen. Houd de eer aan jezelf (hoe moeilijk dat soms ook is).

Tip 2:  praat erover. Ik snap als je niet kunt praten met degene waarmee je ruzie hebt of op wie je boos bent, maar probeer er wel over te praten. Je zult zien dat als je dat doet je steeds minder boos bent en dus sneller kunt vergeven.

Tip 3: sta boven de ander. Je hoeft niet meteen super arrogant rond te wandelen als je die ander ziet, maar wees de volwassene en begroet hem of haar eens een keer. Dit hoeft niet meteen, laat het vooral even rusten, maar doe het wel. Vriendelijkheid kost niks en zeg nu zelf: het leven is toch veel leuker als je niet je hele leven boos hoeft te zijn.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tips, want dit overkomt iedereen wel eens een keer! 

1 opmerking: