3 jun 2014

Hoe ik uit een leesdip kom!


Iedereen die graag en veel leest krijgt er vroeg of laat mee te maken. De bekende leesdip. Ik heb er al meerdere gehad de laatste jaren, maar elke keer komt het uiteindelijk weer goed. Mijn gouden tips om zelf uit zo'n vreselijke dip te komen, deel ik vandaag!
1. neem even 'leesvrij': heb je zo'n geweldig boek gelezen dat je even moet bijkomen? Neem je tijd en duik niet te snel in een nieuw boek. Leg 'm even opzij en ga wat anders doen. Je zult merken dat je na een paar dagen vanzelf weer zin krijgt om te gaan lezen.

2. kies een boek in het genre waar je van houd: en ga vooral niet voor één buiten je comfort zone! Ik merk dat ik sneller terugkeer in mijn leesritme als ik een boek lees dat alles bevat waar ik van houd. Ga voor chicklit als dat echt je ding is in plaats van sci-fi, want dan kom je aanzienlijk minder snel uit je dip.

3. lees, lees en lees: lees gewoon. Pakt het ene boek je niet, ga dan door naar de volgende. Voordat ik vorige week 'P.s. ik hou van jou' uitlas, ben ik in twee andere boeken begonnen. Als je helemaal niet meer leest, kom je natuurlijk ook nooit uit je leesdip, haha ;-)

Wat helpt jou om uit je leesdip te komen?

1 opmerking: