11 jun 2014

Food | frisse zomersalade met Boursin


Laat ik beginnen met het feit dat mijn oom een baas in de keuken is. Hij maakt altijd de lekkerste dingen en is een genie als het op nieuwe gerechtjes bedenken aankomt. Toen mijn neefje zondag zijn verjaardag vierde had mijn oom de meeste heerlijke en simpele salade ooit gemaakt. Ik vroeg hem 't hemd van het lijf over de ingrediënten en maakte hem maandag zelf. Zo in 'salade heaven' ben ik nog nooit geweest, dus ik wist al snel dat ik het met jullie móést delen. Alle credits gaan natuurlijk naar de beste oom van de wereld: de mijne!
Benodigdheden voor een grote bak salade:
eikenbladsla melange
zongedroogde tomaatjes
komkommer
gebakken spekjes
pijnboompitten
carpaccio dressing (van O'life)
Boursin 

1. doe de sla in een grote bak en doe hier de spekjes en zongedroogde tomaatjes in. Schil de komkommer en snijd hiervan dunnen plakken. Snijd deze plakken in 3 stukjes en doe dit in de salade. 
2. voeg de pijnboompitten toe (je kunt ze eventueel nog even roosteren vooraf) en strooi hier de carpaccio dressing rijkelijk overheen.
3. draai van de Boursin kleine balletjes, maar zorg ervoor dat je dit doet met droge handen zodat het zo min mogelijk aan je vingers blijft plakken. Voeg de balletjes toe aan de salade en smullen maar.

Ik raad deze salade echt aan iedereen aan. Heerlijk voor als je een salade wil met kaas maar niet zo dol bent op mozzarella of geitenkaas en niet te zwaar voor met dit zomerse weer. Ik ga me hier denk ik helemaal vol mee eten deze zomer. Bon appetit! 

1 opmerking: