10 jun 2014

Hotspot | Het beleg van Oegstgeest


Ik heb het ooit al eens eerder over 'Het beleg van Oegstgeest' gehad, maar vandaag deel ik hem officieel als hotspot in Oegstgeest. Vaak kom ik bij 'Het beleg' voor een broodje tussen de middag of gewoon voor een drankje, maar op vrijdagavond kun je er ook terecht voor het diner. En dat is precies wat ik afgelopen vrijdag heb gedaan! 

Ik woon tamelijk dichtbij Oegstgeest en hop vaak even langs bij deze lunchroom. Je kunt deze hotspot vinden in de Kempenaerstraat, een leuk klein straatje met leuke winkeltjes. Vaak ga ik even naar de boekhandel of loop ik binnen bij woonwinkel Sjiek die een stukje verderop zit. In de zomer heeft 'Het beleg' een terrasje, waar je de hele dag lekker in het zonnetje zit!

Behalve een kopje koffie in de ochtend, een broodje in de middag of gewoon een heerlijk wijntje kun je er dus op vrijdagavond ook terecht. Ik zelf ben dól op de carpaccio (die vind ik bijna nergens lekker, maar hier.. Mmm) en als hoofdgerecht de spaghetti bolognese of de geitenkaas salade! Als ik dan nog niet afgetopt zit, neem ik nog de warme wafel en aardbeitjes en slagroom en een groot glas thee. 

De avondkaart is beperkt: voor elke gang maar 5 gerechtjes, maar alles is lekker en er is voor ieder wat wils. Zelfs aan de kinderen is gedacht met een speciale kinderkaart. Neem een vriendin mee, ga op het terras zitten met een wijntje en enjoy. 'Het beleg van Oegstgeest' is zeker een aanrader als je een dagje in Oegstgeest vertoeft! 

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is daar zeker goed eten en lekkere koffie hebben ze ook, niet te vergeten het vriendelijke personeel en eigenaar. Helemaal top. Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is daar zeker goed toeven zowel voor een lekkere koffie als eten en niet te vergeten het vriendelijke personeel en eigenaar. Helemaal top. Bep

    BeantwoordenVerwijderen