7 jun 2014

Review | Zac & Mia - A.J. Betts



De laatste persoon die Zac had verwacht in de kamer naast die van hem, is een meisje zoals Mia: boos, snel op haar teentjes getrapt en met een twijfelachtige muzieksmaak. In de echte wereld zou hij nooit bevriend met haar (willen) raken. Maar in het ziekenhuis gelden andere regels, en wat begint met kloppen op de muur, leidt naar een briefje - en ten slotte een vriendschap die ze allebei niet aan hadden zien komen.

Mijn mening over dit boek:
Ik heb 'Een weeffout in onze sterren' van John Green gelezen, maar voelde bij voorbaat al dat ik iets heel anders van dit boek moest verwachten. Green's boek is, naar mijn mening, een echt meesterwerk en toch heeft het verhaal van Zac & Mia me op een plezierige wijze verrast. Dit boek is (ondanks dat het over twee tieners met kanker gaat) toch luchtig. 

Het verhaal begint eerst vanuit het oogpunt van Zac. Hij ligt in het ziekenhuis voor behandelingen als hij een nieuwe buurvrouw krijgt. Ik vond het verhaal in het begin iets wat langzaam op gang komen en moest wennen aan het feit dat alles zo wordt uitgerekt. Het was soms wat te langdradig naar mijn mening. Op een gegeven moment wisselt het verhaal zich af tussen het punt van Zac en dat van Mia. Leuk, want zo kom je ook te weten hoe zij voelt en denkt.

Het boek begon voor mij pas echt vaart te krijgen in het laatste gedeelte, vanaf het punt dat je alleen uit Mia oogpunt leest. Er zijn bepaalde ontwikkelingen in het verhaal die het wat spannender maken en zorgt voor wat meer vaart. Dat heeft er ook voor gezorgd dat ik het boek best goed beoordeel en dat ik er toch best heel enthousiast over ben. Ik vind het zeker een aanrader voor degenen die het boek van John Green wat te zwaar vinden, maar die toch een soortgelijk verhaal willen lezen!


Dit boek krijgt van mij: 4/5 sterren

1 opmerking: