12 jun 2014

Let's get organized | mijn Filofax agenda


Vandaag geef ik een klein kijkje in mijn agenda. Ik begin met hoe ik mijn agenda gedeelte gebruik. In de toekomst zal ik af en toe laten zien hoe ik mijn Filofax ook voor andere doeleinden gebruik. Voor alle agenda lovers: eat your heart out!
De Filofax die ik gebruik
De agenda die ik op dit moment gebruik als mijn persoonlijke planner is: Filofax Original Personal Fluro Pink en als agenda gebruik ik de 1 dag per pagina-vulling die perfect is voor het combineren van afspraken met een stukje to do-lijst of andere notitie's. Zaterdag en zondag vallen overigens wel op 1 pagina, maar je hebt het dan natuurlijk ook minder druk in het weekend waarschijnlijk. 
Hoe ik mijn agenda gebruik
De kolom links, met tijdsaanduiding, gebruik ik voor afspraken en andere dingen die ik in moet/wil plannen. Vorige week vrijdag kon je hier al lezen hoe ik mijn agenda gebruik bij het studeren. Bij afwijkende tijden zet ik dit erachter (bijvoorbeeld 11.10 of 17.45). In de rechterkolom schrijf ik mijn to do-lijst en eventueel notities. Als ik een taak heb afgerond, vink ik 'm af! 

Ik ben een echt colourcode tutje. Op deze twee pagina's zie je hiervan verschillende voorbeelden. Afspraken in roze geschreven zijn voor mij persoonlijk en alles in oranje pen geschreven staat voor verjaar- en feestdagen. Alles in blauwe balpen geschreven is school en als het gemarkeerd is betekent dit dat het héél belangrijk is (ook niet school gerelateerd). Rechts bovenin zie je een roze post-it vlaggetje, wat een belangrijke (gemarkeerde) activiteit/dag aangeeft. Houd me 'on top' zeg maar.

Andere extra's die ik soms gebruik
Vierkante gelinieerde post-its voor belangrijke notitie's die die bepaalde dag, kleine stickertjes van Hema (zoals het hartje op mijn liniaal) om vaste taken e.d. aan te geven en andere leuke sticky notes voor bijvoorbeeld verjaardag en don't forgets.

Volgende keer: special features in mijn Filofax!

2 opmerkingen:

  1. Wat een een gave filofax agenda heb je, ik ga zeker bepaalde tips die je geeft overnemen om in mijn eigen agenda te doen. Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke organize artikels Kim! Handig voor volgend schooljaar:D

    BeantwoordenVerwijderen