17 apr 2012

FOOD: kip & gamba salade



Vandaag het heerlijke gerecht dat ik gisteravond heb gekookt uit mijn nieuwe kookboek van Rivera Maison. Ik moet zeggen, ver-ruk-kelijk! Dit is de salade versie maar de volgende keer ga ik het proberen met noodles daarvoor in de plaats. Als jullie willen proberen? Recept staat hieronder!

Ik heb er ook stokbrood met kruidenboter bij geserveerd en dit al zit in dit RM noodles bord.

Benodigdheden: (met * heb ik niet gebruikt)
Diverse soorten sla
1 doosje baby maïs*
1 doosje haricots verts
1 rode ui*
10 cherrytomaatjes
12 gamba’s
2 kipfilets in reepjes
200 gram paprika blokjes*
150 gram prei fijngesneden
1 eetlepel peperolie
1 eetlepel knoflookolie
300 ml basisdressing*

Bereidingswijze:
1. De sla wassen en daarna plukken en drogen. De groente blancheren en snijden.
2. De kip in reepjes samen bakken met de gamba’s en als laatste de paprika blokjes en fijngesneden prei toevoegen. Alles op smaak brengen met de knoflook- en peperolie.
3.Het bord opmaken met de sla, groente en daarbovenop de gebakken kip en gamba’s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten