25 apr 2012

FOOD: kip met wokgroente (salade versie)

Gisteravond kookte ik een makkelijke maaltijd. Een "salade" variatie die je ook uitbreid kan maken door er rijst aan toe te voegen! Ik maakte namelijk gemarineerde kip met kant-en-klare wokgroente. De sambal waarin ik de kip heb gemarineerd is exclusief te koop bij slagerij Leenards in Leiden of te bestellen via specerijenberg.

Ik, slimme kim, had niet de hele zak met wokgroente gebruikt waardoor de hoeveelheid "eten" een beetje tegenviel maar uiteindelijk was het toch genoeg. Geen grote eters, je hoeft niet de hele zak te gebruiken! Binnenkort de versie met rijst want dit beviel me goed.

Wat vinden jullie van de nieuwe foto hierboven? Ik ben vol ideeën en mijn hoofd tolt zo wat van mijn lichaam af zo vol zit het. Ik ben jong en ik wil wat zeggen ze toch? Het is echt zo! Een challenge? Who know maar eerst dit lekkere recept!



Benodigdheden 2 pers.:
2 ons kip in reepjes gesneden
oosterse wokgroente
sambal aardbei (exclusief te koop bij slagerij Leenards in Leiden)
stokbrood gevuld met kruidenboter

1. Marineer de kip in de sambal aardbei. Je kunt dit ook marineren in sambal naar eigen smaak. Verwarm de oven zoals op de verpakking van de stokbrood staat aangegeven. Doe de stokbrood in de oven.
2. Nadat de kip 15 min. in de marinade heeft gelegen kan je hem laten dichtschroeien in de pan. Als de kip redelijk gaar is kan de wokgroente erbij. Laat dicht nog een paar minuutjes bakken en snijd het brood in stukken.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten