18 apr 2012

FOOD: caesar salad & clubsandwich



Ik zou hier een kook log van moeten maken, haha. Ik heb nu al vanaf maandag niets anders meer eten op mijn blog geplaatst. Dus ook vandaag weer eten eten eten. Vandaag zelfs twee recepten. Beide gerechten zijn ook lekker om mee te lunchen.

Bij de sandwich was ik heel handig het ei vergeten erop te doen. Als ik "haast" heb vergeet ik dus blijkbaar nog wel eens wat..



Benodigdheden voor 4 pers.:
2 dl caesar salad-dressing
één krop sla
2 hardgekookte eieren
100 gram uitgebakken bacon
100 gram gesnipperde parmazaanse kaas
75 gram croutons

1. Doe de caesar salas-dressing in een spuitzak. Was de sla, scheur 'm in stukken en verdeel over de borden. Spuit de dressing over de sla.

2. Hak de eieren fijn en strooi dezze over de salade, gevolgd door de bacon, kaas en als laatste de croutons.



Benodigdheden voor 2 pers.:
1 avocado
2 el mayonaise
6 sneetjes brood
ijsbergsla
200 gram gerookte kipfilet
tomaat
komkommer
krokant gebakken bacon

1. Prak de avocado met een vork en roer door de mayonaise.

2. Rooster het brood en besmeer met de avocado. Leg hier de gesneden ijsbergsla op.

3. Ga op vier van de zes sneetjes zo door met een laagje kip, tomaat, komkommer, ei en bacon. Stapel nu drie sneetjes op elkaar, steek er een prikker door en snijd in te puntjes. Doe hetzelfde met de andere drie sneetjes.

Bon Appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten