18 apr 2012

FOOD: pasta met ham



Ik zit helemaal in de kook "vibe" vanaf maandag. Ik geef de film Julie & Julie de schuld want die keek ik zondagavond samen met vriendlief. Daardoor krijg ik altijd zo'n zin in eten en in koken. Ik kan die film wel een duizend keer kijken. En ik heb ook het boek dat ik binnenkort maar eens ga lezen.

Houden jullie een beetje van koken of houd je gewoon van het opeten? Dan is dit gerecht echt een aanrader! Een heerlijk, makkelijk en snel recept. Tenminste, als je alle benodigheden meeneemt. En dáár ben ik dus niet zo goed in want ik vergat dus het zakje mix voor macaroni. Maar toch, hij was heel smakelijk. Geniet ervan!

benodigdheden voor 4 pers.: (met * niet gebruikt)
300 g macaroni grande (zak 500 g, biologisch)*
2 el olijfolie
1 ui, gesnipperd
1 courgette, in reepjes
1 zakje mix voor macaroni (51 g)*
1/2 pak tuinerwten extra fijn (a 450 g, diepvries)
2 pakjes schouderham dikke plakken (a 160 g), in blokjes
100 g jong belegen kaas, geraspt

1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar trek 2 min. af van de kooktijd.
2. Verhit de olie in een hapjespan en fruit de ui 3 min. Voeg de courgette toe en bak 3 min mee. Voeg 100 ml water en de macaronimix toe. Roer door en laat 2 min. zachtjes koken. Voeg de bevroren tuinerwten, hamblokjes en pasta toe en warm nog 3 min. door.
3. Verdeel de pasta over 4 borden en bestrooi met de kaas.

Het recept vond ik hier!

1 opmerking: