24 apr 2012

FOOD: kip tandoori aan de spies

De eerste dag dat ik me weer helemaal lekker in mijn vel voelde zitten, gisteren. En wat doe ik dan liever dan koken? 's Ochtends had ik nog even tijd voordat ik naar school moest en kon ik dus even rondneuzen op het internet. Ik heb veel goede (buitendlandse) kookblogs gevonden via bloglovin'. Als je ze wil bekijken, ze staan bij de links. Als je nog andere goede tips hebt voor kookblogs, let me know!

Ik ben wel blij dat ik weer beter ben want dat is tenminste weer eens wat anders dan "droog" brood eten voor de avond. Ik heb alweer lekkere gerechten voor de rest van de week gevonden en vrijdag ga ik koken met mijn beste vriend want dat ging helaas vorige week niet door. Ik kan nu al niet wachten! Maar eerst dit lekkere recept.



Benodigdheden voor 4 pers.:
2 cm geschilde gember
1 el Indiase currypasta van Patak's
4 el yoghurt
1 bakje fijngesneden koriander
2 kipfilets in 4 repen
300 g basmatirijst
2 el zonnebloemolie
600 g tuinerwten extra fijn

1. Snijd te gember fijn en mening in een schaal met de currypasta, yoghurt, de helft van koriander en peper en zoet. Voeg de kip toe en laat 20 min. marineren op kamertempratuur. Kook ondertussen de rijst volgens de aanwijzingen op het pak.
2. Rijg de kip aan de satéprikkers en verhit de olie in de koekenpan en bak de kip in 8 min. gaar. Keer regelmatig! Kook de tuinerwten in 3 min. gaar en meng met de rijst en de rest van de koriander. Serveer de kip tandoori met de erwtenrijst.

Tip: ook lekker met mangochutney!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten