27 jun 2012

TIPS: hoe word ik gelukkig met mezelf?

Ik heb een fijne vriendengroep en een hechte familie aan mijn moeders kant. Toch ben ik van mening dat alleen ik mezelf gelukkig kan maken. Je moet je hele leven met jezelf samen leven. Niet met iemand anders.

Je kan weg bij je partner, vriendschap kan overgaan maar van jezelf kom je nooit meer af. Als je niet gelukkig bent met jezelf moet je daar wat aan doen. Vind je je haarkleur niet mooi, laat het verven. Mij kan het allemaal niets schelen! Jij moet gelukkig zijn, met je eigen ik, om gelukkig te kunnen zijn in de rest van je leven.

Daarom vandaag een paar tips die ervoor zorgen dat je jezelf leert kennen:

1. Schrijf eens een brief aan jezelf. Dit kan gaan over het verleden maar ook over de toekomst of over wat je aan jezelf zou willen veranderen. Je kan de brief ook bewaren en pas terug lezen over een aantal jaar om te kijken hoe je nu over dingen denkt. Of, als je iets aan jezelf wil veranderen, kan je hem in de badkamer ophangen of op de spiegel zodat je eraan herrinerd wordt.

2. Ga voor de spiegel staan en kijk gewoon naar jezelf. Laat geen negatieve gedachtes binnen maar denk aan alle mooie punten aan jezelf. Het aller belangrijkste: noem deze punten hard op!

3. Kijk niet naar anderen om je mee te vergelijken want daar wordt je dus niet echt gelukkig van. Iedereen heeft andere plus- en minpunten en misschien heb jij wel een heel speciaal talent dat een ander niet heeft.

4. Doe iets waar je goed in bent en veel plezier in hebt. Je zal veel complimentjes krijgen en dat geeft je zelfvertrouwen een boost! Dat doet je stralen, dit straalt uit naar buitenwereld en je zal er zelf ook een instand blijgevoel geven.

5. Zoek een foto van jezelf uit de oude doos en leg deze naast een recentelijk foto van jezelf. Wees trots op de veranderingen die je door maakt, dat maakt je juist tot de persoon die je nu bent.

6. De aller belangrijkste tip is: neem het leven zoals het komt en geloof in jezelf. Je kunt alles!

Heb je zelf nog een goede tip, laat deze dan achter in een reactie! Jezelf gelukkig voelen is het beste wat je kan hebben in het leven.

1 opmerking: