23 jun 2012

FOOD: croque madame muffins

Gisterochtend ging de oven aan voor opnieuw een lekker ontbijt. Voor een doordeweekse dag is het misschien wat overdadig en duurd het te lang om te bereiden maar op zondag is het ontzettend leuk. En het is ook ontzettend lekker!

Ik zag dit recept op youtube toen ik erachter kwam dat topkok Rachel Khoo een eigen TV-programma had bij BBC2: Little Paris Kitchen. In één ruk keek ik alle afleveringen en meteen wilde ik haar kookboek in mijn bezit hebben. En nu ik hem in mijn bezit heb moest ik er natuurlijk wat uit maken! Een echte aanrader.

De oeufs en cocotte die ik een tijdje geleden maakte zijn ook a la Rachel Khoo en staan ook in haar kookboek. Ook het boek is een aanrader. Dan nu het recept ..



Benodigdheden voor 4 muffins:
wit brood
boeren achter ham
geraspte kaas
bechamelsaus (pakje naar keuze)
(kleine) eieren
boter

1.Maak de bechamelsaus, ik heb een pakje hiervoor gebruikt.

2. Neem een stapeltje witbrood en snij de korsten eraf. Rol de boterhammen plat met een deegroller to ongeveer de helft van de dikte. Smelt wat boter en smeer de boterhammen aan beide kanten in.

3. Doe de boterhammen in de voorgevormde muffinbakplaat. Doe de ham in de muffins. Doe overal een ei in. De broodbakjes moeten niet te vol zijn want er moet nog saus bij.

4. Voeg de bechamelsaus toe. Rasp de kaas eroverheen. Bestrijk de randen van de bakjes met gesmolten boter. Doe 15 minuten in de oven op 180 graden voor een zachte eidooier, voor een harde eidooier 5 minuten extra.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten