28 jun 2012

FOOD: appelpannenkoeken

Vandaag eigenlijk niet zó veel bijzonders want pannenkoeken maakte ik al eens eerder maar gisteren bakte ik mijn eerste appelpannenkoek. Waarom, vraag je je af? Omdat dat best nog lastig is om te maken!

Het begon al weer goed bij het maken van het beslag. Ik deed 7 ml water bij het meel, en het werd maar niets. Mijn moeder zei: "Kim, doe er nog wat meer bij." Ik deed er nog een 7 ml water bij en nog steeds geen haar beter. Wat raar, ik doe toch wat er op het pak staat? Ik geef mijn discalculli maar de schuld aangezien er dus 7 dl op het pak stond inplaats van ml.



Laat ik het zo zeggen, ondanks alles is het toch nog een heerlijke pannenkoek geworden maar de volgende keer dat ik appelpannenkoeken ga maken doe ik de stukje appel met kaneel al door het beslag heen net als ze bij pannenkoekenhuizen doen. Veel makkelijker want zoals je misschien op de foto kan zien is de kant waar de stukjes appel op liggen niet helemaal goed gebakken. Kijken of dat dan beter werkt.

Wat is jouw favoriete pannenkoek of ben je niet zo een goede pannenkoekenbakker? Trouwens, leuke pannenkoeken-tips hoor ik graag! Laat een reactie achter in de comments.

Bon appetit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten