3 sep 2013

The Mortal Instruments: City of Bones film review

 
Het leek mijn vriend en mij leuk eens samen een movie review te schrijven. Vorige week zondag keken we deze film en vandaag delen we onze mening! Dit is ook mijn boekartikel voor de week..
De moeder van Clary Fray wordt aangevallen en meegenomen uit haar huis door een demoon. Hierna ontdekt Clary de waarheid over haar verleden en haar bloedlijn. Wanneer iemand recht voor haar ogen wordt vermoord en ze erachter komt dat verder niemand dit gezien heeft, blijkt al snel dat ze niet zomaar een mens, mundie, is. Clary is namelijk half engel, half menselijke Shadowhunter.

Mijn mening over de film:
Toen ik, nog niet eens zo heel lang geleden, het boek las móést ik de film zien zodra 'ie uit kwam. Ik had hoge verwachtingen, maar deze zijn zeker voldaan! Ik vind de acteurs goed gecast, alleen had Valentijn (de slechterik) in mijn gedachten een héél ander uiterlijk. De film is redelijk gelijk aan het boek, alleen een aantal plaatsen is wat veranderd.

Wat ik één van de gaafste dingen vond, was om te zien hoe alles uit je verbeelding tot leven komt. De tatoeages, de kleding en de wereld die Cassandra Clare heeft bedacht. En ja, Jace, even zwijmelen is altijd fijn.. Ik kan nu al niet wachten tot film deel 2 (als die er komt)!

Guido's mening over de film:
Toen Kim het eerste boek uit de serie las, vertelde ze al over de film die eraan zat te komen deze zomer. Ze liet me de trailer zien, het leek me wel een goede film en ik stelde voor om samen naar de bioscoop te gaan als 'ie uit kwam. Toen de film begon wist ik nog niet al te veel over het verhaal (op wat Kim had verteld na..), maar de actie kwam er al snel in wat het al snel goed maakt!

De effecten die in de film werden gebruikt waren goed, de muziek onder de scenes pastte erbij en het verhaal is 'action packed'. Ik ben blij dat we samen naar City of Bones zijn geweest, want hij was hartstikke goed. Wil je met je vriendje of date naar een film? Kies dan deze: hij is zowel leuk voor jongens als voor meisjes. Actie en romantiek in één!

The Mortal Instrument City of Bones krijgt van ons: 8.7!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten