6 sep 2013

Food | Muchos Nachos

 
Vandaag een heerlijk en makkelijk recept! Ik weet het: tegenwoordig plaats ik die alleen nog maar op mijn kookblog (waar dit gerecht ook op staat), maar ik weet dat ik ook lezers heb die van koken houden dus daarom wil ik ook hier weer af en toe wat lekkers plaatsen. Heb je een food-gerelateerd verzoekje voor me, laat het weten in een reactie en misschien ga ik voor jou in de keuken aan de slag!

Een tijdje terug zag ik op de blog van Sabine van Oh My Foodness haar Mexicaanse Nacho-gerecht en ik wist meteen dat ik soortgelijks wilde maken. Toen ik twee weken geleden een soort gelijk recept in Smult zag, haalde ik alle ingrediënten in huis en ging ik samen met mijn moeder de keuken in. Zeg nou zelf: wat is er leuker als samen koken?

Benodigdheden voor 2 personen:
200 gram gehak
Mexicaanse kruiden voor vlees
chilipoeder
1 blikje tomatenpuree
200 gram kipfilet
paprikapoeder
tomatenketchup
Mexicaanse mix voor groenten
grote zak nacho chips
geraspte kaas
peper en zout

1. Verwarm de grill
2. Bak het gehakt los met zout, peper, Mexicaanse kruiden en voeg wat extra chilipoeder toe. Voeg een blikje tomatenpuree toe en laat dit op een laag pitje sudderen.
3. Snijd de kip in erg kleine stukjes en bak wederom met zout, peper, chilipoeder, paprikapoeder en Mexicaanse kruiden op hoog vuur in een braadpannetje totdat de kip gaar en lekker bruin is. Roer hier een grote eetlepen tomatenketchup doorheen.
4. Verdeel de groenten tussen de twee pannetjes en bak zeer kort mee. Maar tegelijkertijd de ovenschaaltjes klaar door ze te vullen met een bodem van nacho chips. Leg hierop in de ene schaal het gehaktmengsel en geraspte kaas en in de ander het kipmengsel.
5. Zet de schalen in de oven onder de grill tot alles is gesmolten en aanvallen maar!

Dit recept wijkt iets af van het origineel, maar is nog steeds even lekker.. ¡buen provecho!

1 opmerking: