19 sep 2013

Books | mijn TBR-jar


Ik denk dat iedere bookblogger/tuber of gewoon leesfanaat er last van heeft.. te veel boeken. Oké, je hebt natuurlijk nóóit te veel boeken, maar op een begeven moment merk je gewoon dat sommige boeken al jaren liggen te verstoffen. Oftewel, je hebt ze nog helemaal niet gelezen. Daarop is nu iets slims bedacht (al een tijd geleden, maar ik ben gewoon met alles heel laat, haha) de TBR-jar:
 
Een TBR-jar (wat staat voor 'nog te lezen') is een potje met briefjes met daarop
de namen van de boeken welke je nog moet of wilt lezen. Zodra je toe bent om
in een nieuw boek te beginnen, haal je er een briefje uit!
 
Ik heb stapels boeken die ik nog moet lezen en elke keer dat ik nieuwen koop hoor ik ze roepen: 'Kim, lees mij toch eerst. Kies mij!' Vorige week besloot ik daarom dat het tijd was voor zo'n handig potje voor mij. Ik heb een groot deel van mijn TBR-stapel op vrolijk gekleurde briefjes geschreven, klaar om er af en toe één uit het potje te grabbelen. Eens per maand of gewoon als ik niet weet wat ik moet lezen.. ik weet nog niet hoevaak ik een briefje zal pakken, maar ik wil het in elk geval regelmatig doen!
 
Ken jij het probleem: zoveel boeken dat je er niet tegenop kunt lezen?

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat komt me erg bekend voor. Ik vind een TBR jar een erg leuke oplossing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er net ééntje gemaakt, echt wel handig :)

    BeantwoordenVerwijderen