29 okt 2013

Review | Het lot van Callie en Kayden - Jessica Sorensen


Callie wordt op haar twaalfde verjaardag alles ontnomen. Het gevolg is dat ze zich gevoelsmatig afsluit en zweert nooit te vertellen wat haar is overkomen. Jaren later domineert haar pijnlijke verleden echter nog steeds Callie's dagelijks leven. Alles verandert als ze de mysterieuze en aantrekkelijke Kayden ontmoet die net als zij is gewend aan lijden in stilte. Kayden doet er alles aan met Callie bevriend te raken, ook al blijft zij afstandelijk en in zichzelf gekeerd. Hoe meer Kayden probeert deel van haar leven te worden, hoe duidelijker het wordt dat Callie moet worden gered.

Mijn mening over dit boek:
Dit is mijn eerste kennismaking met het New Adult genre en het is me erg goed bevallen! Ik was ook wel weer toe aan een contemporain boek wat goed uitkwam. Ik was benieuwd naar het verschil tussen Young Adult en New Adult (waar ik in de toekomst een artikeltje aan zal wijden) en heb dit boek in redelijk snelle tijd uitgelezen. Wat een topper!

Het verhaal gaat over Callie en Kayden en er wordt ook in de vertelling tussen deze twee gewisseld. Nadat Callie Kayden eerder in het jaar heeft gered, komen ze elkaar tegen op de universiteit en raken ze stukje bij beetje bevriend. Kayden voelt zich sterk tot Callie aangetrokken maar zij doet er alles aan om hem op afstand te houden. Beide hebben ze problemen met het verleden wat alles nog net iets moeilijker maakt.. Zullen ze elkaar ooit in vertrouwen durven nemen?

Wat is dit boek een verademing (voor mij althans). Geen preuts gedoe zoals vaak in YA, maar ook weer niet zoals in Vijftig tinten grijs. Het is in het algemeen net iets meer volwassen met een passende denkwijze. Ik heb Prachtige rampspoed - Jamie McGuire hoog op mijn TBR-lijstje waar ik ook super benieuwd naar ben! Wat is jouw mening over New Adult in het algemeen?

Ik geef dit boek: 5/5 sterren!

Genre: NA contemporain
ISBN: 9401600937

1 opmerking:

  1. Ik houd wel van New Adult boeken. Prachtige Rampspoed is zeker een aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen