19 jan 2012

FOOD: De grote beer

Ik houd van lekker en goed eten. Ik heb al heel wat restaurants gezien in m'n leven en daar moet ik gebruik van maken. Daarom, zo af en toe, recensies van de restaurants waar ik wel eens ben geweest.






De grote beer is een restaurant in Leiden. Van september tot ongeveer april is er twee weekenden per maand op vrijdag- en zaterdagavond een voorstelling. Het restaurant word dan omgetoverd tot café diner. Voor zo'n ontspannende avond wordt je verwacht om 6 uur en moet je er rekening mee houden dat je er tot in de late uurtjes zal zijn. Het menu is van te voren niet bekend maar dit is wat wij te eten kregen.

Hapjes:
zalmkrokketjes
Voorgerecht:

salade met kip, zon gedroogde tomaatjes, paprika en ui
Tussengerecht:

runderbouillon met verschillende groenten
Hoofdgerecht:

(keuze vlees, wat ik nam) kalfs entrecout (keuze vis) zeebaars
Nagerecht:

een warm chocolade taartjes

Als je geen prijs stelt op leidse humor maar wel graag lekker wil eten en niet te duur raad ik je dit restaurant zeker aan. In de zomer is ook een echte trekker als je een boot hebt. Je kunt er voor de deur aanleggen en je hebt een leuk uitzicht over het water. Parkeergelegenheid is ook niet verkeerd, om de hoek zit er een grote (betaalde) parkeerplaats waar je ook gebruik kunt maken van een busjes dienst.

De Grote Beer - Rembrandtstraat 27, 2311 VV Leiden - 071 512 17 19 - cafediner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten