25 mrt 2014

3 tips om je leven rooskleuriger te maken!


Normaal gesproken ben ik heel positief, zie vrijwel alles door een roze bril en ben altijd opgewekt. Niet iedereen heeft (elke dag) de kracht om zo te zijn, maar hoe kom je dan weer uit die sleur? 

Tot een aantal weken geleden zag ik het soms ook iets minder rooskleurig in en dan is het soms lastig om je weer bij elkaar te rapen. We weten allemaal dat het leven hartstikke leuk is, maar hoe laat je het zonnetje weer schijnen als het even donker en regenachtig is. Mijn 3 top tips lees je hieronder!
1. neem tijd voor jezelf. Ik heb nogal de eigenschap om in mijn automatische piloot te schieten als de wolken boven me samenpakken en ik ben best een 'people pleaser'. Ga iets doen wat je leuk of ontspannen vindt en zorg ervoor dat je niet gestoord wordt. Fijn om te doen: lezen, muziek luisteren, film kijken of een wandeling maken met mooi weer.

2. omring je met positieve dingen. Het eerste wat je hoort als je uit bed stapt en de tv aanzet is al het slechte nieuws in de wereld. Eenmaal in de trein of op school/werk: gezeur over het weer of de politiek. Zorg er juist van dat je blije mensen om je heen verzamelt. Maak lol met vrienden, stuur je (beste) vriend/vriendin een leif berichtje en draai vrolijke muziek. Ik beloof je dat je je snel beter voelt!

3. bezoek Daily Kim voor een dagelijkse portie happiness. Haha, grapje mensen! Blogs die mij opvrolijken (en jou wellicht ook) zijn: Lisanne Leeft, A Cup Of Life en Nenz. Of kijk grappig filmpjes op YouTube, gegarandeerd pijn je buikspieren van het lachen.

Wat doe jij als je even een dipje hebt? 

1 opmerking:

  1. Je bent een topper. Ik lees graag je Daily kim. Knuf uit warmond (lin)

    BeantwoordenVerwijderen