5 okt 2012

BAKED: Madeleines

Eindelijk, ik ben weer terug met een kook/bak-verhaal! Het duurd even maar dan heb je ook wat. Nog beter nieuws, de komende tijd komen er weer veel recepten online die ik nooit eerder had geplaatst. Iets om naar uit te kijken dus!

Gisteravond heb ik eindelijk weer iets gaan bakken. Ik had er dinsdag al zin in, sprak er woensdagavond met mijn moeder over en die sloeg aardig wat spullen in. Dus, ik aan de bak. Wat ik maakte? Madeleines! O, en ze waren zo lekker!


Benodigdheden voor 30 madeleines:
120 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
135 gram suiker
4 eieren
schil van 1 citroen (geraspt)
125 gram gesmolten boter

1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Zeef de bloem en bakpoeder. Vet je madeleine-vorm in met boter (bakspray) en bloem.
2. Klop de suiker en de eieren toe een dik mengsel, doe de citroenrasp erbij. Doe de bloem bij het mengsel en roer het erdoor heen en voeg als laatste de boter toe.
3. Doe het beslag voor 20-30 minuten in de koelkast om iets te rijzen.
4. Vul de bakvorm tot 2/3 en doe deze dan voor 10 minuten in de oven. Laat de vorm iets afkoelen en haal dan de koekjes eruit.

Wat heb ik dit gemist.. Bon appetit!

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er heerlijk uit! En ik ben nu al benieuwd naar je andere recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat ziet er echt héél erg yummie uit. Ik krijg ook helemaal zin om de keuken in te duiken :)

    BeantwoordenVerwijderen