11 okt 2012

DAILY: inspirerende artikelen

De Grazia, wie kent het tijdschrift niet? Wat ik het fijne vind zijn de inspirerende artikelen die meestal net voor de moderaportage staat. In de Grazia van vorige week stond bijvoorbeeld het artikel over Maartje Matheeuwsen.

Zij is haar moeder op jonge leeftijd verloren, zag in dat ze alles uit het leven moest halen en stelde 5 jaar geleden een bucketlist op. Meer dan 200 doelen heeft zij tot nu toe op haar lijst staan en ze heeft al veel mooie dingen mogen doen. Ze heeft gereden op een kameel, is wezen skydiven en heeft leren vlechten. Niet alleen grote maar ook kleine dingen die het leven zo mooi maken.


Dit artikel zette mij aan het denken. Iedereen zou toch van het leven moeten genieten? Waar ik mezelf op betrapte, ik doe alles vaak op de automatisch piloot. Ik ben een echte denker, peins aan het begin van de ochtend al over de dag die komen gaat. Ik sta weinig stil bij het hier en nu. Vooral als ik aan het werk ben.

Ik ben dus ook langzaam aan het starten met een lijst. Een lijst van dingen die ik misschien ooit nog in mijn leven zou willen doen/leren/behalen. Het móét niet, het mag wel. Ik wil bijvoorbeeld ooit nog eens een cursus Argentijnse tango volgen, een maand intensief een dagboek bijhouden (als inkomer en dan voor de rest van mijn leven volhouden) en een gratig boek ontvangen van bijvoorbeeld een uitgeverij om te mogen reviewen voor hen.

Doormiddel van grote en kleine doelen genieten van het leven. Dat is het motto.

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi dit artikel! En een dagboek bijhouden, dat zou ik ook wel eens willen. Soms gaat de tijd zo snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat inspirerend zeg. Zelf heb ik niet echt een lijstje met dingen die ik nog wil doen, maar ik probeer wel van elke dag het beste te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een lijstje opstellen met doelen die je wilt bereiken om ervoor te zorgen dat je geniet van het leven? Klinkt behoorlijk autistisch hoor! ;-) een dergelijke to do lijst gebruik ik alleen op het werk, moet er niet aan denken om op die manier mijn vrije tijd in te delen. Wat een onrust moeten diegenen voelen die wel behoefte hebben aan een een bucketlist.
    Ik heb geen lijst nodig, ik waardeer enorm wat ik nu heb en ben daar heel gelukkig mee. Jammer dat mensen tegenwoorden een Bucketlist nodig hebben met 200 hysterische doelen om nog gelukkig te kunnen zijn. Moet je dat allemaal afstrepen, en wat als je iets niet haalt? Ben je dan ongelukkig en ontevreden als je sterft? Ik ben slechts 28 en hoop nog heel lang te leven, maar mocht ik nu dood gaan, zou ik nergens spijt van hebben en trots op mezelf zijn. En dat zonder heel de wereld gezien te hebben en uit vliegtuigen te springen. Gewoon met mijn twee benen op de grond, perfect gelukkig zijn. Dat is waar ik in geloof.

    BeantwoordenVerwijderen