27 okt 2012

DAILY: 'Mam, volgens mij ben ik nachtblind hoor.'

Sinds deze week heb ik een nieuwe beste vriend.

'Mam, volgens mij ben ik nachtblind hoor.'
'Hoezo kind?'
'Ik zie geen reet tijdens rijles. Gaat de instructeur tegen me gillen: Kim, stop! Remmen! Het is een uitrit!'
'O, dat is niet zo goed. Naja, ik heb er ook last van.'

Nachtblind. Ik denk dacht dat ik dat ben was. Maar toen tijdens mijn tussentijdse praktijk examen..
'Nou Kim, sta maar even stil en lees dat kenteken maar eens op.'
'Uhm dat is: AB-12. Uuh.' Thank god, er gaan wat mannen voor staan!
'Sorry, ik kan het niet verder lezen. Er staan mannen voor.'
'Oke. En die?'

Ik had geluk, die hadden mijn instucteur en ik al geoefend. Misschien eens langs een opticien?


Kijk eens aan, - 1,5! Dan heb je wel een bril nodig. En het verklaard waarom ik 's avonds geen hand voor ogen zie. Met 50 over een kruispunt razen zonder te kijken of je kan.. Niet erg handig (en veilig).

Nu heb ik deze pracht bril, gaat er een wereld voor me open en rijd ik véél veiliger. Hopelijk kan ik tijdens mijn echte praktijk examen wel gewoon de kentekens lezen. Met bril.

IK MOEST GISTEREN AFRIJDEN.. EN IK BEN GESLAAGD! RIJBEWIJS IN THE POCKET!

4 opmerkingen:

  1. Eeh.. als je nachtblind bent is dat niet met een brilletje op te lossen. Je hebt dus alleen slechte ogen =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik ben er ook tijdens mijn rijlessen achter gekomen dat mijn ogen niet helemaal tiptop waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEFELICITEERD! Super leuk dat je bent geslaagd. En die bril staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen