22 feb 2010

ziekenhuis deel I

9.15 uur. we zijn net binnen en lopen op de receptie af van het rijnland ziekenhuis leidendorp. we moeten op de begane grond naar de polikliniek kinderafdeling. daar melde we ons aan en werd ons vertelt dat er ongeveer zo'n 15 minuten vertraging zou zijn. nog voor de tijd dat we eigenlijk zouden worden geholpen werden mijn moeder en ik geroepen door de assistent. oma bleef lekker wachten tot we weer klaar waren en we liepen het kamertje binnen. eerst gewogen en gemeten, wat ben ik klein zeg maar 1,63 m, en toen wachten op de arts. pf het leek wel een eewigheid maar het was 5 minuten. aardige man, werkte er nog niet zo lang. hij vroeg dingen over mijn hoofdpijn en over andere dingen uit mijn leven. zoals sport, stress klachten en familie ziektes. brief met kort dossier van huisarts word rustig bekeken. andere assistente met bloeddrukmeter bloeddruk gemeten en genoteerd. opgestuurde dossier word nog een keer bekeken en de arts vertelt dat even dat hij speciale formulieren moet halen. hij komt terug met 2 formulieren en begint het druk maar zorgvuldig in te vullen. mijn foliumzuur is niet goed en ik heb een afwijking aan mijn schildklier waar hij nader onderzoek voor wil verrichten. ook word ik door verwezen naar de oogarts voor de zekerheid. op naar de 1e verdieping waar ik ben 10 minuten weer weg was na 3 buisjes met mijn bloed te hebben gevuld. op naar de oogpoli waar we een afspraak maken voor 1 april. weer terug naar de kinderpoli om daar een afspraak te maken voor via de telefoon op 2 maart om te horen wat het bloedonderzoek zegt en voor 6 of 7 april om weer naar de kinderarts te gaan over uitslag van oogonderzoek en dan weer verder kijken. deel 2 volgt snel..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten