12 jun 2013

Review | Lokroep - Amanda Hocking

Welkom in een wereld van adembenemende schoonheid - en vreselijke geheimen. Toen ze met hem aan het zoenen was, had ze enorme honger gekregen. Zo'n erge honger had ze nog nooit gehad. Deels was het lust, deels was het een echt hongergevoel. Daarom had ze hem gebeten... Na een feestje aan het strand met drie mysterieuze meisjes wordt de zestienjarige Gemma verward wakker. Er is iets helemaal mis met haar, en ze moet het stoppen. Als de gruwelijke waarheid tot haar doordringt, moet Gemma kiezen tussen haar vertrouwde leventje en een nieuwe wereld vol gevaarlijke geheimen.

Ik had al veel gehoord over dit boek (van Amerikaanse booktube-filmpjes) dus toen ik hoorde dat 'ie in Nederland uit zou komen kwam dit boek uiteraard op mijn to buy-lijstje! Ik had nog nooit eerder een zeemeerminnenverhaal gelezen, behalve Ariel natuurlijk, en was super nieuwsgierig naar het plot. Ik ben zeker niet teleurgesteld!

Het verhaal begint rustig met wat achtergrond informatie en character- en worldbuilding. Aangezien het verhaal uit vier delen bestaat, is dit helemaal niet vervelend, want er is geen haast bij om het verhaal te vertellen. Gemma houdt van zwemmen, maar wanneer zij zich met de drie meest vreemde toeristen van het dorp ophoudt begint ze rare dingen te doen. Ze komt 's nachts niet meer thuis, ze krijgt haar eerste kater en ze houdt zich niet aan haar huisarrest. Wat is er toch met Gemma aan de hand?

Ik vind dit eerste deel uit de watersong serie goed in elkaar zitten. Er is echt voor ieder wat wils. Liefde, problemen in familiesfeer en spanning. Hocking vertelt net genoeg om je te prikkelen, maar geeft nog niet alles weg. Wat ik heel fijn vond, is dat de schrijfster je niet met alleen maar vraagtekens laat zitten zoals bij veel andere boeken in series. Het vertaling van het tweede deel: slaaplied verschijnt augustus dit jaar. Gelukkig maar, want ik kan niet wachten!

Dit boek krijgt van mij: 4/5 sterren

Genre: Young Adult
ISBN: 9021807378