11 jun 2013

Review | Het verraad van Nathalie Hargrove - Lauren Kate

De mooie Natalie Hargrove droomt er al jaren van om in haar laatste schooljaar prom queen te worden. En die kans is groot: ze is populair, charmant en meedogenloos ambitieus. Als haar ex-vriendje Justin Balmer haar perfecte plan dreigt te ruïneren, zet Natalie alles op alles om de controle terug te krijgen. Maar ze maakt een fatale vergissing. Samen met haar vriend Mike bindt ze Justin na een feestje vast aan het hek van de kerk, om Justin onder druk te zetten. Wanneer ze de volgende ochtend naar de kerk terugkeren, is hij dood. Chantage, verborgen verlangens, duistere geheimen en gruwelijke daden. Hoe heeft het zo uit de hand kunnen lopen?

Ik heb voor het eerst in mijn leven een boek gelezen op een e-reader! Dat is toch wel even een schouderklopje waard. Terug naar het onderwerp: het nieuwe verhaal van Lauren Kate.. Ik had, voordat ik aan dit boek begon, nog helemaal geen ervaring met de schrijfstijl van Kate. Benieuwd als ik was, kocht ik het boek en begon ik met lezen. Ik vloog werkelijk door de hoofdstukken heen!

Het verhaal start pas echt op de helft als Nathalie met haar vriend de dronken Justin bij de kerk dumpen. Je begrijpt al meteen dat de hoofdpersoon een hekel heeft aan Justin maar waarom is nog onbekend (maar wel te raden). Af en toe ergerde ik me ontzettend aan Nathalie en haar manier van denken en doen: veel te oppervlakkig en op macht belust.

Welk personages ik wel interessant vond was het vriendje van Nathalie, Mike. Hoe hij omgaat met "het probleem" vond ik heel logisch en heel overtuigd geschreven. Het einde van het boek was voor mij een grote verrassing en ik was er erg tevreden mee. Het was anders dan anders en dat zorgde voor een bijzondere wending!

Toen ik de synopsis las, sprak het verhaal mij aan. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer fast paste het werd. Dit korte verhaal staat gelukkig niet bol van de clichés, maar zoals sommige het omschreven als een Young Adult thriller vind ik iets wat overdreven. Het was spannend maar soms op een chicklit-achtige manier geschreven. Een fijn, kort verhaal voor tussen door!

Dit boek krijgt van mij: 3/5 sterren.

Genre: Young Adult
ISBN: 9000315859