28 mei 2013

Ben jij een positief mens?


Dit artikel is onderdeel van 'De dit ben ik-week' op deze blog. Meer informatie over de themaweek is hier te vinden! Vandaag vraag ik me af.. ben jij een positief mens?

Het eerste wat ik hoor als ik op werk/school/straat ben: 'wat een slecht weer vandaag, bah!' of 'wat een ellende in het nieuws, wordt er niet goed van!'. Het lijkt wel of iedereen alleen het slechte in dingen ziet, maar waarom eigenlijk? Zeuren over het weer, een examen of het feit dat je ongesteld bent, maakt het echt niet beter hoor! 

Ik ben best positief ingesteld. Ik zie het beste in de mens (in eerste instantie) en heb weinig last van nervositeit bij examens of andere belangrijke dingen. Ik denk altijd zo: ik heb het al eens eerder gedaan en toen gebeurde er ook niets erg, dus deze keer op niet!  Als voorbeeld wil ik graag vertellen over mijn tandartsafspraak van een tijdje terug.

Ik had een gaatje en deze moest voor het eerst sinds lange tijd behandeld worden door een andere tandarts bij een andere praktijk (ik zat bij een kindertandarts maar moest daar na mijn 18e verjaardag weg). Mijn vorige arts had een zalfje die mijn tandvlees verdoofde voordat hij een verdovingsspuit gaf. Had die nieuwe dat ook? Zou het pijn doen? En. En. En. Toen bedacht ik me: Kim, je bent vroeger wel vaker verdoofd zonder "voor-verdoving", dus deze keer kan je het ook! Wat bleek, eenmaal aangekomen bij de tandarts hadden ze ook die zalf en had ik mij dus druk gemaakt om niets...

Waarom met je hoofd naar de grond lopen als je ook kunt dansen in de regen? Je moet zelf de slingers ophangen want er is niemand anders die het voor je doet! Kijk alles eens van de zonnige kant, in plaats van altijd maar een zwartkijker te zijn. Ik beloof, met mijn hand op mijn hart, dat dit je leven véél leuker maakt! 

Ben jij positief ingesteld of heb jij ook altijd wat te klagen? 

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed voornemen. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ben ik het vooral en positief ingesteld mens... op de normale 10% van de maand na. :P

    BeantwoordenVerwijderen