20 mei 2014

The healthy challenge #1


Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig leeft op chia-zaad en extra eiwitrijk voedsel. Instagram staat vol met foto's van meisjes die charmant glimlachend zichzelf afbeulen in de sportschool. Zelf ben ik helemaal geen type die leeft op salades en die hardloopt (zie je me al gaan..), maar daar gaat een beetje verandering inkomen. Ik ga mezelf tot 20 juni challengen om gezonder te gaan leven. There, I said it!

Ik weeg op dit moment 14,4 kilo lichter dan vorig jaar, maar dat is niet altijd gekomen door het maken van bewuste keuzes. De zomer komt eraan en dat staat gelijk aan het feit dat de dag komt dat ik in bikini wil/moet verschijnen (véél sneller dan ik eigenlijk zou willen). Tijd voor actie dus! Gezonder eten, nog meer water drinken en meer bewegen zijn mijn motto voor de komende 32 dagen. Ik hoor iedereen altijd enthousiast kwetteren over superfood ed, dus ik verwacht een hele energie boost. Nu alleen nog alles even waarmaken natuurlijk..

Gisteren ben ik al op pad geweest en heb ik wat handige en 'gezonde' dingen ingekocht, dus dag 1 moet goed komen. Beetje jammer alleen dat m'n moeder vandaag jarig is en het vanavond ook viert. Zwaai maar dag met je handje tegen dat koekje en die lekkere chips, haha. Ik heb een bakje met koelelement gekocht voor salades en fruit, een klein bakje voor komkommer en andere gezonde snacks en een beker met dubbele laag voor yoghurt en muesli. Ik denk dat ik er helemaal klaar voor ben!

Af en toe laat ik in een stukje weten hoe het ervoor staat. Who's in? 

3 opmerkingen:

  1. Ik doe mee, ik eet sinds januari gezonder en ben al veel afgevallen maar door de verhuizing ook weer ongezonder gaan eten en daar wil ik vanaf! Tijd voor een nieuwe start. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Go girl, jammer dat ik jarig ben hè. Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. you can do it Kim. :D
    Misschien beter om een dagje na je mams verjaardag met dit te beginnen haha,
    nou mis ne allemaal lekkere dingen. :P

    BeantwoordenVerwijderen