10 feb 2014

Personal update #6


Alweer een week voorbij in 2014 en Valentijnsdag is 'right around the corner'. Ik ben sinds maandag weer volop bezig met studeren, huiswerk maken en tentamens overleven maar behalve dat heb ik ook nog wel wat andere dingetjes gedaan. Eigenlijk, als ik naar de foto's kijk gaat het allemaal over school.. nog 1 week en dan heb ik gelukkig weer een weekje vakantie, haha! 
Maandagochtend begon ik met voorbereiden voor een tentamen. Er werden 5 casussen online geplaatst en 1 daarvan zou op het tentamen verschijnen. Oftewel, bereid ze goed voor want dan heb je 'm in je pocket. In de middag en avond maakte ik tijd vrij voor mezelf en besloot ik dat ik mijn boek uit wilde lezen die dag. Gelukt!  Een dag van uitersten: inspanning en ontspanning. 
Dinsdag sprak ik met twee vriendinnetje van school af (waarmee ik in het projectgroep zat) om onze wetsartikelen voor de casussen te vergelijken. Eén van de vriendinnetjes was jarig geweest en trakteerde op deze heerlijk tomsoesjes van HEMA. Hoera! Na onze 'studiedate' haalde mijn moeder me op van school en reden we langs een boekenwinkel in de buurt. Ik scoorde aardig wat beauty's: De studie - Joelle Charbonneau, Enders - Lissa Price en Versplinter me - Tahereh Mafi. Eenmaal thuis was ik zó moe dat ik weinig meer heb gedaan behalve een beetje lezen. 

Woensdag, na werk, spendeerde ik mijn avond bij vriendlief. Goede tijden, Danni Lowinski.. you know the drill! Eenmaal in bed las ik nog wat hoofdstukken in Prachtige rampspoed van Jamie McGuire. Ik ben stiekem een beetje verliefd op Travis. Hij is mijn boekcrush voor deze Valentijnsdag, haha.
Donderdagochtend bestond uit het treffen van mijn laatste voorbereidingen voor het tentamen, lezen en informatie delen met anderen uit de klas. Donderdagmiddag bestond uit het maken van het tentamen (aangezien dit 3 uur duurde). Thuis maakte ik mijn studiespullen voor het nieuwe blok in orde aangezien ik mijn boeken dinsdag al had opgehaald op school en labelde ik de tabbladen van mijn notebooks. 's Avonds was het tijd voor de gebruikelijke tv-programma's en ging ik vroeg naar bed, want de volgende dag begonnen de hoorcolleges van blok 3 alweer vroeg.
Vrijdag volgde ik de hoorcolleges, maakte ik wat huiswerk en bedacht ik een studieplan voor mezelf. Ik maakte een planning in excel, schreef in mijn agenda wat ik voor de aankomende 3 dagen wilde doen voor school en las nog wat voor een vak. Ik was net op tijd klaar voor de bel ging: beste vriendje kwam. Drankje, hapje, tv en veel gelach.. dat zijn de woorden voor onze vrijdagavonden. Weer héél gezellig!
Zaterdagavond, na werk, was ik van plan kunstrijden te kijken want dat werd uitgezonden volgens NL1. Nou, niet dus.. heb ik al die tijd zitten wachten voor niets. Gelukkig vrolijkte Heer & Meester me een beetje op! Ik keek een berg YouTube video's die de afgelopen paar dagen online waren geplaatst door degene waarop ik geabonneerd ben en las wat voor de vakken waar ik de volgende dag aan ging werken. 

Zondagochtend: pyjama aan, ontbijten met een eitje erbij en bestuursprocesrecht en sociologie maken. Vroeg in de middag was ik klaar en nam ik tijd voor mezelf. Ik schreef (o.a. een deel van dit artikel) wat artikelen, stuurde een e-mail naar een mede-blogster en nam de tijd om te lezen! 

Helaas liep de week iets minder leuk af, want 's middags kreeg ik bericht van mijn vriend dat hij zijn kat moest in laten slapen. Hoe was jouw week?

2 opmerkingen:

  1. Oh wat naar van de kat, gecondoleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van wie zijn die lekkere tomsoesjes haha :p
    & aahw gecondoleerd met je vriends kat! Hopelijk is die wel oud geworden? :(

    BeantwoordenVerwijderen