7 feb 2014

Food | pizzadilla's a la OMF


Twee weken geleden zat ik te kijken op OMF, mijn nummer 1 foodblog, en vond ik een manier om pizza's op een gezondere versie te maken. De pizza wordt namelijk op tortilla's gemaakt! Vandaar ook de naam pizzadilla's. Wij thuis zijn dol op pizza, maar omdat we nu bezig zijn met Weight Watchers leek het ons een goed idee om deze variant eens te proberen.

Sabine laat heerlijke varianten zien, maar samen met mijn moeder maakte ik een pizzadilla met ham & champignons en een ham & ananas. Hieronder laat ik onze versies van het recept zien, maar hier vind je het origineel!
Benodigdheden voor 1 ham met champignon pizzadilla:
1 tortilla
1/2 blikje tomatenpuree
1/2 zakje geraspte kaas
1/2 ons ham
champignons in plakjes

Benodigdheden voor 1 ham met ananas pizzadilla:
1 tortilla
1/2 blikje tomatenpuree
1/2 zakje geraspte kaas
1/2 ons ham
ananas in blokjes

1. verwarm de oven voor op 200 graden.
2. besmeer de tortilla's met de tomatenpuree en strooi hier vervolgens de kaas overheen.
3. beleg de 'pizza' met het beleg naar jouw ingrediënten.
4. leg de pizzadillia's op een bakplaat in de oven en bak ze in ongeveer 10 minuten tot de kaas gesmolten is.

Bij ons was dit een enorme hit en wij gaan ze zeker vaker maken in het vervolg. Misschien leuk om thuis eens te proberen. Goedkoper dan een pizza bestellen en ook nog eens gezonder. Wel zo fijn met de goede voornemens van de gemiddelde Nederlander, haha. Eetsmakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Goede tip! (En nu heb ik ineens ook een nieuwe blog leren kennen. ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, klinkt lekker. Ik heb zelf wel eens een pitabroodje belegd met saus, groente en kaas. Dat was ook heel lekker maar ik denk wel minder gezond ;)

    BeantwoordenVerwijderen