30 apr 2013

Blog hop | #3

 
Een tijdje terug kon je hier mijn inzending voor de blog hop van Craving Pages lezen en vandaag is het weer zo ver.. Mijn antwoord op de vraag van deze maand! De vraag is weer even moeilijk, al dan niet moeilijker, als de vraag van vorige maand. Hij is zo uitdagend dat ik wel mee móést doen en heb er een tijdje over nagedacht. De vraag van deze maand luidt:
Net als Joany heb ik drie personages uitgekozen met wie ik wel vrienden zou kunnen zijn. Zij maakt makkelijker vrienden met jongens dan met meisjes en vroeger was ik precies hetzelfde. Nu gaat het mij beide "makkelijk" af, dus heb ik gekozen voor twee meisjes en één jongen. Let's hop right into it!
 
Als eerste Katniss Everdeen uit De Honger Spelen-trilogie van Suzanne Collins. Ik vind Katniss zo'n sterk meisje, zij geeft mij echt het gevoel alsof ze alles aan kan. Ik ben niet graag bevriend met slappe gebakjes maar heb liever een sterk en realistisch iemand aan mijn zij. Als één iemand dat voor mij vertegenwoordigd is zij dat wel! Ik denk ook dat ik nog aardig van haar kan leren zoals meer het avontuur opzoeken en hoe ik moet jagen.
 
Als tweede de jongen met wie ik wel bevriend kan worden en dat is: Ethan Wate uit De Caster Chronicles-serie van Kami Garcia en Margaret Stohl. Ethan lijkt me een heel lieve jongen en een echte romanticus. Welk meisje heeft nou geen zwak voor romantische jongens? Het lijkt me leuk om samen met hem (en Lena) wat rond te hangen bij de Caster bibliotheek!
 
Als derde en laatste personage kies ik voor Matilda uit het gelijknamige boek van Roald Dahl. Ondanks dat Matilda nog best jong is, lijkt het me leuk om met haar in de bibliotheek te lezen. We delen beide dezelfde passie dus ik denk dat we nooit uitgesproken zullen raken over dit onderwerp! Samen met haar en Ethan in de Caster bibliotheek zou helemaal leuk zijn...
 
Wat zou jouw antwoord zijn op deze vraag?

1 opmerking:

  1. Wat een leuke antwoorden Kim. Ik denk dat ik me een beetje geïntimideerd zou voelen door Katniss. Zelf ben ik namelijk helemaal niet stoer :P

    BeantwoordenVerwijderen