18 apr 2013

Studie | eigenlijk zou ik nu moeten leren..


.. en om die reden is mijn artikeltje voor vandaag ook later online dan normaal! Gisteravond ging ik naar de hogeschool in Leiden voor wat extra informatie over mijn studie (naar keuze): HBO rechten voltijd. Ik was al op de hoogte van het feit dat het aannemen van nieuwe studenten dit jaar via een inlotingsregeling gaat maar ik wist nog niets van de "eisen" daarvan. Toen ik dus gisteren te horen kreeg dat als je een bepaald cijfer gemiddeld staat je buiten de inlotingsregeling valt en je direct wordt aangenomen.
Je begrijpt natuurlijk al: toen ik thuis kwam zocht ik als een idioot naar mijn laatste verslag om mijn gemiddelde van nu (ik moet nog 3 rechtvakken afsluiten + nog 3 examens voor Nederlands en Engels afleggen in de komende periode) ging uitrekenen en wat denk je.. ik zit er 0,9 onder! Ookal haal ik nu nog tienen, dan haal ik het gemiddelde nog niet. Je kunt je niet (of misschien toch wel) voorstellen hoe diep ik even in de put raakte toen ik daar achterkwam.

Vandaag heb ik mijn laatste tentamen van deze week maar weet ik bijna wel 100% zeker dat ik mijn tentamen belastingrecht van maandag heb verknald. Gelukkig zijn de cijfers niet bindend en tellen mijn examencijfers van volgende periode pas. Dat wordt nog even flink knallen dus. Mijn agenda heb ik direct nadat ik mijn teleurstelling had verwerkt hé-lé-máál vol gepland met studiemomenten voor elk rechtvak, Nederlands en Engels.

Nu maar "fingers crossed", zoals ze dat zo mooi zeggen, en hopen dat ik toch word ingeloot!

1 opmerking:

  1. Het gaat je echt wel lukken en anders leiden er nog meer wegen naar Rome. Koffieleut. Ik geloof erin.

    BeantwoordenVerwijderen