6 sep 2012

LET'S ORGANIZE: mijn (zakelijke) werkzaamheden & contacten

Iedereen heeft wel een baantje (gehad), is naar school gegaan en heeft een stage (gehad). Daarom is het handig om bij te houden wie je daar hebt ontmoet of van welke docenten je les hebt gehad zodat je dat later makkelijk terug kan vinden en dat op een slimme manier kan gebruiken.

Ik liep vorig jaar stage bij een notaris kantoor. We hadden een nieuwjaarsborrel en wie ontmoette ik daar? De vrouw van één van de notarissen die zelf advocaat is bij een groot kantoor bij mij in de buurt. En toen kwam ik eigenlijk op dit idee. Houd je contacten bij zodat je die, als de tijd rijp is, nog een keer kan aanspreken en vragen of ze je willen helpen!


Hoe doe ik dat dan? Ik heb een tijdje terug een stapel van deze schriften bij de Aldi gescoord, je kan de tabbladen namelijk los halen en plaatsen waar je zelf wilt. Op elk tabblad heb ik een sticker geplakt met een categorie: school, stage, contacten en diversen. De stickers heb ik gemaakt met een Dymo labelmaker.

Onder school ga ik bijhouden welke vakken ik heb gehad, op welke school ik heb gezeten, van welke docenten ik les heb gehad en wat mijn cijfers zijn. Bij stage komt waar ik stage heb gelopen, wat ik daar heb geleerd en gedaan, met welke programmateur ik heb gewerkt en (hopelijk) mijn referenties. Achter het tabje contacten ga ik al mijn contacten bij houden, iedereen die ik onmoet en die wat voor mijn (school)"carriere" kunnen betekenen schrijf ik op. Voor diversen heb ik nog niets concreets bedachten maar daar kon ik alle overige informatie plaatsen.

Heb je nog iets wat je geordend wil zien? Laat dan een reactie achter en misschien schrijf ik er dan wel een stukje over!

1 opmerking:

  1. Leuk hoor Kim ook slim om je contacten bij te houden voor later, je weet maar nooit. Mama

    BeantwoordenVerwijderen